Program cu publicul și date de contact
Declarare Clădiri, Terenuri și Mijloace de Transport
LUNI-MIERCURI: 0800-1300
JOI: 1200-1700
VINERI: 0800-1200
Casierie
LUNI-MIERCURI: 0800- 1500
JOI: 0800- 1700
VINERI: 0800- 1300
Zilele si orele mai sus menționate sunt valabile în fiecare săptămâna cu excepția sărbătorilor legale sau a zilelor libere acordate prin lege.
Personal Compartiment :
Impozite și Taxe Persoane Juridice și Executare Silită
Consilier - Rus Paula,
Impozite și Taxe Persoane Fizice - Clădiri și Terenuri
Consilier - Bela Mariana,
Impozite și Taxe Persoane Fizice și Juridice - Mijloace de Transport
Consilier - Horvat Angela,
Casierie
Consilier - Botha Gabriela,
Inspector - Aștilean Adina
Telefon: 0264260314, 0264260355 (interior 1 persoane fizice, interior 2 persoane Juridice)
Mail: impozitesitaxe@primariabaciu.ro
1- Declarație de impunere: - formular tipizat, se depune personal sau de către împuternicit ( dacă este cazul - se descarcă aici)
Anexa001-ITL-2016 - Clădiri Persoane Fizice - Formular PDF - Formular Word
Anexa002-ITL-2016 - Clădiri Persoane Juridice - Formular PDF - Formular Word
Anexa002-ITL-2016 - Clădiri Persoane Juridice - Mai multe Apartamente / Clădiri - Formular PDF - Formular Word
Anexa003-ITL-2016 - Teren Persoane Fizice - Formular PDF - Formular Word
Anexa004-ITL-2016 - Teren Persoane Juridice - Formular PDF - Formular Word
2. Actul de dobândire ( Contractul de Vânzare Cumpărare, Certificatul de Moștenitor, Actul de Donație, Sentința rămasă definitivă, etc)
Este obligatoriu ca actele de transfer de proprietate să fie autentificate (încheiate la notar sau emise de o instanță)
3. Actul de Identitate sau Certificatul de înmatriculare al firmei și actul de identitate al administratorului ( pentru persoanele Juridice)
ATENȚIE!!!
Declarațiile de impunere și documentele anexate se transmit pe mail NUMAI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ AVANSATĂ (Persoane Fizice) sau CALIFICATĂ (Persoane Juridice)
Declarațiile nesemnate cu semnătură electronică avansată (Persoane Fizice) sau Calificată (Persoane Juridice) NU VOR FI PROCESATE.
în cazul în care doriți să aveți acces la portalul online al Primăriei Baciu sau să vi se genereze un cont pe www.ghiseul.ro urmați pașii de la sesiunea Procedura de Înregistrare în portalul Online
În cazul în care documentele se trimit pe mail se semnează cu semnătură electronică calificată obligatoriu (Ordonanța de Urgență Nr. 38 / 2020 și Dispoziția Viceprimarului cu Atribuții de Primar Nr. 95 / 2020 )
1- Declarație de impunere: - formular tipizat, se depune personal sau de către împuternicit ( dacă este cazul - se descarcă aici)
Anexa005-ITL-2016 - Mijloace de transport până la 12 tone - Formular Word
Anexa006-ITL-2016 - Autocamioane peste 12 Tone - Formular Word
Anexa007-ITL-2016 - Mijloace de transport pe Apă - Formular Word
2. Actul de dobândire:
Transfer proprietate
Contract de înstrăinare-dobândire, model 2016-ITL-054; Contract de vânzare-cumpărare; Factură fiscală; Certificat de moștenitor; Act de donație; Act de partaj; Hotărâre judecătorească definitivă și executorie/irevocabilă; Act de adjudecare; Act de dobândire în străinătate
Leasing financiar
Contract de leasing financiar; Contract de novație/cesiune;
Proces verbal de primire/predare a bunului
3. Cartea de Identitate a Mijlocului de Transport: eliberată de Registrul Auto Român (RAR)
4. Alte documente specifice
Certificatul de atestare fiscală de la vânzător, în cazul în care Contractul de înstrăinare-dobândire (model 2016-ITL-054) nu conține viza organului fiscal de la domiciliul vânzătorului (în caseta B);
Actul de identitate/înmatriculare auto eliberat de țara în care s-a achiziționat mijlocul de transport, în lipsa Cărții de identitate emisă de RAR;
Documentul vamal, în cazul mijlocului de transport dobândit în alt stat decât cele membre ale Uniunii Europene;
Adeverință emisă de Registrul Auto Român pentru atestarea suspensiei pneumatice, în cazul autovehiculelor peste 12 tone;
Documentul de înregistrare la Autoritatea navală română, în cazul mijloacelor de transport pe apă;
Certificatul de atestare fiscală de la cedent, când un contract de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator.
ATENȚIE!!!
Declarațiile de impunere și documentele anexate se transmit pe mail NUMAI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ AVANSATĂ (Persoane Fizice) sau CALIFICATĂ (Persoane Juridice)
Declarațiile nesemnate cu semnătură electronică avansată (Persoane Fizice) sau Calificată (Persoane Juridice) NU VOR FI PROCESATE.
în cazul în care doriți să aveți acces la portalul online al Primăriei Baciu sau să vi se genereze un cont pe www.ghiseul.ro urmați pașii de la sesiunea Procedura de Înregistrare în portalul Online
În cazul în care documentele se trimit pe mail se semnează cu semnătură electronică calificată obligatoriu (Ordonanța de Urgență Nr. 38 / 2020 și Dispoziția Viceprimarului cu Atribuții de Primar Nr. 95 / 2020 )
Acte Necesare pentru depunerea cererii de scutire:
Cerere (Descarcă Formularul)
Act de identitate
Actul de proprietate al clădirii / terenului pentru care se solicită scutirea ( Act de dobândire legalizat, Hotărâre Judecătorească, Extras de Carte Funciară , Certificat de Moștenitor, etc...)
Talonul Mijlocului de Transport pentru care se solicită scutirea
Actul doveditor al încadrării persoanei în categoria persoanelor scutite ( Certificat de Handicap, Hotărâre Refugiat, adeverință Veteran de Război, etc..)
Scutirile pentru Clădiri sunt acordate în baza Legii 227 / 2015 privind Codul Fiscal conform art. 456
Scutirile pentru Teren sunt acordate în baza Legii 227 / 2015 privind Codul Fiscal conform art. 464
Scutirile pentru Mijloacele de Transport sunt acordate în baza Legii 227 / 2015 privind Codul Fiscal conform art. 469
În vederea eliberării certificatului fiscal aveți nevoie de următoarele documente:
1. Cerere: - formular tipizat, se depune personal sau de către împuternicit ( dacă este cazul - se descarcă de aici modelul de împuternicire)
format word Anexa010-ITL-2016 - Cerere Certificat Fiscal PF sau Anexa012-ITL-2016 - Cerere Certificat Fiscal PJ
format PDF Anexa010-ITL-2016 - Cerere Certificat Fiscal PF sau Anexa012-ITL-2016 - Cerere Certificat Fiscal PJ
2. Actul de identitate sau Certificatul de înregistrare (pentru Persoanele Juridice)
3. Petru persoanele juridice, dacă solicitarea e facută de administratorul firmei este necesar un document al firmei care să-i ateste calitatea de administrator.
ATENȚIE!!!
Solicitările se transmit pe mail NUMAI CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ AVANSATĂ (Persoane Fizice) sau CALIFICATĂ (Persoane Juridice)
Cererile nesemnate cu semnătură electronică avansată (Persoane Fizice) sau Calificată (Persoane Juridice) transmise pe mail NU VOR FI PROCESATE.
Certificatele Fiscale pot fi obținute și prin portalul online al Primăriei Baciu
în cazul în care doriți să aveți acces la portalul online al Primăriei Baciu sau să vi se genereze un cont pe www.ghiseul.ro urmați pașii de la sesiunea Procedura de Înregistrare în portalul Online
În cazul în care documentele se trimit pe mail se semnează cu semnătură electronică calificată obligatoriu (Ordonanța de Urgență Nr. 38 / 2020 și Dispoziția Viceprimarului cu Atribuții de Primar Nr. 95 / 2020 )
NOTĂ:
în cazul solicitării certificatului fiscal în format electronic, vă aducem la cunoștință că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea lui în format electronic. Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la pierderea valabilității acestuia.
Documentul electronic semnat digital se află sub protecția Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, și se emite conform OG 38/2020 și va produce aceleași efecte ca și actul în forma autentică.
În vederea restituirii unei sume aflată în suprasolvire aveți nevoie de următoarele documente:
Pentru înregistrarea mijloacelor de transport nesupuse înmatriculării aveți nevoie de următoarele documente în original și copie conformă cu originalul:
1. Cerere Tip ( Descarcă Cererea)
2. Actul de dobândire:
Transfer proprietate
Contract de înstrăinare-dobândire, model 2016-ITL-054 ;Contract de vânzare-cumpărare; Act de dobândire în străinătate ( însoțit de traducere), Factură fiscală; Certificat de moștenitor; Act de donație; Act de partaj; Hotărâre judecătorească definitivă și executorie/irevocabilă; Act de adjudecare;
Leasing financiar
Contract de leasing financiar; Contract de novație/cesiune;
Proces verbal de primire/predare a bunului
3. Cartea de Identitate a Mijlocului de Transport sau Atestatul Tehnic: eliberată de Registrul Auto Român (RAR)
4. Inspecția Tehnică Periodică
5. Asigurarea RCA
6. Cartea de identitate a proprietarului mijlocului de transport.
în cazul în care doriți să aveți acces la portalul online al Primăriei Baciu urmați pașii de la sesiunea Procedura de Înregistrare în portalul Online
În cazul în care documentele se trimit pe mail se semnează cu semnătură electronică calificată obligatoriu (Ordonanța de Urgență Nr. 38 / 2020 și Dispoziția Viceprimarului cu Atribuții de Primar Nr. 95 / 2020 )